کارشناس رسمی دادگستری
کارشناس رسمی دادگستری
کارشناس رسمی دادگستری

 

معرفی خدمات کارشناس ارزیاب توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته ی راه و ساختمان

کارشناسی که جهت ارزیابی ملک و ساختمان مورد نظر به محل اعزام می شود نخست و پیش از هر چیز پارامترهای فنی ساختمان را بررسی می کند. مواردی از قیبل اینکه بنای ساختمان از چه مقاومت و استحکام برخوردار است. آیا دارای تخلفات مربوط به شهرداری است یا بر اساس قوانین شهرداری ساخته شده است؟ ساختمان مورد نظر دارای چه نقاط قوت و چه نقاط ضعفی ست. این نکات از مواردی ابتدایی و اولیه  ست که در هر بررسی توسط ارزیاب ثبت و ضبط می شود.

پس از آن،  موقعیت قرار گیری ساختمان نسبت به ساختمان های مجاور بررسی می شود. اینکه ساختمان در چه محله ای ساخته شده است. میزان دسترسی ساختمان به خیابان و معبرهای اصلی، مراکز خرید ، مراکز آموزشی نیز از مختصاتی ست که توسط کارشناسان ارزیاب مورد توجه قرار می گیرد.

ساختمان مورد نظر آیا در محله ای ساخته شده است با مشکلات خاصی دست به گریبان است؟ مشکلاتی از قبیل عدم وجود جاده آسفالت، نبود شبکه فاضلاب شهری، گازرسانی و... بررسی تمام این امکانات رفاهی از وظایف ارزیاب ملک است و در ارزشگذاری ملک تاثیر مستقیم دارد.

پیش از ملکی که توسط ارزیاب مورد بررسی قرار می گیرد مطمئنا املاک دیگری در منطقه وجود دارند که خرید و فروش شده اند و در قیمت آن ها در بنگاه های املاک ثبت شده است. یکی از وظایف ارزیاب دقت در قیمت های املاک آن منطقه است.  این نکته می تواند عامل مهمی در تعیین ارزش و قیمت گذاری ملک مورد نظر باشد.

هنگامی که یک فرد اقدام به خرید ملک می کنند ممکن است با گزینه های خرید مختلفی مواجه شود و در تصمیم گیری و خرید خود دچار شک و تردید باشد، از دیگر وظایف ارزیاب ساختمان، تهیه ی جدول های ارزشیابی برای املاک مختلف و ارایه ی آن به خریداران است تا آن ها بتوانند با مقایسه نقاط ضعف و نقاط قوت املاک مختلف ، اقدام به خریدی مطمئن و آسوده بکنند.

از این گذشته شما هنگام معامله ی ملک شاید با موردی مواجه شوید که از لحاظ اقتصادی و رفاه مورد پسند باشد اما این ها به تنهایی نمی تواند منبع موثقی برای یک تصمیم درست در زمینه معامله ی ملک باشد. شما باید به میزان قدرت نقدشوندگی ملک هم توجه داشته باشید. اینکه اگر شما قصد فروش این ملک را داشته باشید واقعا می توانید در فروش آن موفق باشید؟ درین جا یکی دیگر از خدمات کارشناس ارزیاب جلب توجه می کند و آن بررسی میزان نقدشوندگی ملک شماست. کارشناس با مقایسه و بررسی املاک مختلف به شما نشان میدهد کدام املاک در حکم پول نقد هستند و به محض اراده ی شما، هنگام معامله ی آن دچار مشکل نمی شوید. بنابراین حضور و مشاوره ی کارشناسان ارزیاب و قیمت گذار بر ملک هنگام معاملات ملکی از گزینه های ضروری در یک معامله است که توجه کافی به آن می تواند منافع زیادی را در یک معامله برای خریدار جذب کند.

در صورت نیاز به مشاوره ، حل اختلاف و پیگیری در زمینه ارزشگذاری انواع ساختمان، انواع معاملات ساختمانی و علت و تعیین میزان خسارت می توانید با کارشناسان دادگستری رشته ی راه و ساختمان تماس بگیرید.